måndag 15 december 2008

Nattlampor





När man har en baby som är vaken på natten. I flera timmar i streck. Då händer det konstiga saker med en, man provar många väldigt konstiga idéer och infall man får. Vissa mer genomtänkta än andra. För oss blev det så att vi tillslut lämnade honom ensam kvar i sovrummet och vi själva gick till arbetsrummet/pysselrummet/genomgångsrummet (kärt rum har många namn) Där satt vi, min man och jag, på varsin stol och lyssnade på skriket som tystnade och blev lugna andetag. (Givetvis gick vi in till honom och hjälpte honom med det vi kunde, men han somnar bäst själv) Den där stunden mitt i natten, den blev pysseltid. Och här syns resultatet, lampor i scrapbookingpapper.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Vilka underbara lampor!

Jag blir så inspirerad av ditt pyssel så jag vet precis vad jag ska försöka ta mig an till våren vid sidan om bebis och blingo.

God Jul!

Anonym sa...

Härliga lampor!
Passar också perfekt nu när myset från julstjärnan försvinner.

Är rädd att min egen pysseltid kommer minska drastiskt nu när plugget drar igång igen...men jag ska fortsätta att titta in till dig här och få tips och idéer som om inte annat får ligga och mogna ett tag i huvudet innan de blir gjorda.

God fortsättning på det nya året!

Charlotte

Lena H sa...

Vilka coola lampor, skulle kunna bli storsäljare.