onsdag 10 december 2008

Julmarknad i Kolja, tredje





Till julmarknaden stickade jag också två hästar. Det blev två för jag började med kroppen, och sedan stickade jag halsen och huvudet, men den fölungen såg inte klok ut, så det fick bli två. Storebror och lillebror häst. Faktiskt i 100% ekologisk bomull. Roligt, tycker jag som gillar att tänka på det där. Som stoppning har jag tagit ett gammalt trasigt gosedjur och återanvänt till hästbrorsorna. Så det är väl också lite ekologiskt tänkt, eller vad tycker ni?

Det fanns mycket annat än mina grejer där på marknaden som skapade julstämning, som ni till exempel kan se på de två översta bilderna.

1 kommentar:

Englas Skafferi sa...

Hej!
Kul med återbruk som du ju gjorde ett superexempel på med dessa hästar! :-)
Jag läste om dina lampor som blev till under nattskrik, vilken underbar förmåga du har att skapa från ingenting! Liksom vända tillbaka livet till den ljusa sidan, i dubbel bemärkelse! ;-)
När vi blickar tillbaka på våra fem år i Skafferiet ser vi att Återbruk gått som en röd tråd genom alltihopa; ekologiskt tänkande när det gifter sig med kreativitet! Välkommen att titta in hos mig nån sömnlös natt!
Kram Ingrid