tisdag 20 oktober 2009

eget företag



Nu minsann, sedan snart 40 minuter är jag egenföretagare. Lite lustigt det där med titlar man skaffar sig. Egenföretagare, jag... kul! Väldigt spännande, och ganska krångligt innan det liksom blev färdigt med alla uppgifter. Skatt, beräknad inkomst, utgående moms som egentligen kommer in och ingående moms som man betalar ut, ja eller hur det nu är. Krångligt för min lilla skolhjärna att tänka på sånt där. Och som sagt roligt. Känner mig stolt.

Jag är också lite stolt för dessa små burkar. De kommer komma i fler färger och storlekar.

3 kommentarer:

BarbroN sa...

Klart du ska vara stolt! Jag är stolt över dig! Grattis till företaget! Mom

mockapocka sa...

Grattis! Nu fick jag lite inspiration till att fylla i mina egna papper. Har haft lite "blanket och formulärmotstånd" en tid. Men nu får det hända något! Tack :o)

Englas Skafferi sa...

Kul! Grattis!
Kram & heja
/Ingrid