onsdag 21 oktober 2009

Lucia nästa



Kanske är det bara om man jobbar 25% som musiklärare som man idag tänker, nästa anhalt Lucia. Idag har vi firat FN, och barnkonventionen 20 år, på min skola. Ja egentligen är det ju inte förrän på lördag, men om musikläraren (jag) bara jobbar en dag i veckan så... och förresten är det ingen i skolan på lördag. Så en käck jag, mina kära kollegor och en hoper glada, och kanske några mindre glada barn samlades vid det nedsågade fredsträdet och sjöng för fred på jorden. Tragsikt det där med fredsträdet, men jag tror det var sjukt. Så nu har vi en fredsstubbe och lite buskage runt omkring. Hur som helst känner jag det idag som att jag bockar av, och när eleverna kommer tillbaka efter lovet så börjar nästa stora övning, LUCIA.

Själv har jag nynnat Luciasånger i flera veckor. Och som vanligt när jag inspireras och tänker mycket på något så blev det något virkat, såklart Lucia.

2 kommentarer:

Emilia sa...

Vilken underbart söt Lucia - roligt att ha hittat till din fina pysselblogg!

Anonym sa...

Oj såååå söt, vill ha! Får nog boka in en tur till ev. julmarknad. Hoppas allt är bra, vi har just kommit hem från en skön helg i Stockholm. Kram Carro