tisdag 15 februari 2011

mormorsrutor



Jag fick en bok i julklapp som är så fin. Galen i garn. Jag tycker mycket om att titta i den och inspireras. De gör så fina saker av mormorsrutor, och jag läste att har man väl börjat med mormorsrutor kan man inte sluta. Det verkar stämma. Jag började i helgen och det går inte att stoppa mig, jag vill bara fortsätta. Det blir så fint!

Tanken är att det ska bli en lampskärm, men vi får väl se. När jag fotade lampskärmen som den ser ut idag såg den lite för fin ut för att skrotas.

1 kommentar:

Anonym sa...

Vad roligt att titta in och se vad du pysslar med.Mysigt! Extra roligt att se att mammas gamla lampskärmar kommer till användning. Den brunoranga har min moster Hillevi en gång sytt. För mig som en gång upplevt den brunoranga "eran" så har den färgskalan inte riktigt kommit tillbaka i inredningen än, men snart är man nog där. Det är konstigt med det där....påverkan, eller vad? Kram Lisbet