torsdag 19 januari 2012

tigern i huset





För ett år sedan lyssnade han inte till sitt namn, han hette Diego. Bara Diego. Inget annat än Diego. Diego som i den sabeltandade tigern i filmerna Ice Age. 

Senare på vårkanten bytte han namn, till Sherikahn. Sherikahn som i den läskiga tigern i Djungelboken, han som inte gillar människobarn, och som är anledningen till att Mowgli måste flytta till människobyn. Men Sherikahn det var ett jobbigt namn så en kort tid senare kom vår Ebbe tillbaka till sitt eget namn. 

Intresset för tigrar, andra farliga djur och alla djur i största allmänhet håller i sig. Eftersom utklädning är en prioriterad lek i det Källska hemmet ville jag ge honom en tigerdräkt. Stadens alla potentiella butiker med maskeradkläder för barn besökte jag. Nätet letade jag också igenom så gott jag orkade. Jag konstaterade att barn idag ska klä ut sig till superhjältar eller prinsessor, inte djur. 

Jag gjorde en egen. Tigerdräkt till min son alltså. 

Han ser inte så farlig ut, för det är han inte. Den här tigern leker gärna fika med sin lillasyster.

2 kommentarer:

mockapocka sa...

Underbar outfit på en fin kille! Får minnen från när mina pojkar var i samma ålder. Klä ut sig, föreställa sig, prova sig själv i olika roller. Kan jag vara så här? Kan jag vara så där? Att spegla sig (i någon annan eller i i en spegel) och upptäcka sig själv på nya sätt. :)

Charlotte sa...

Vilken fin tigerdräkt! Kanske kommer bli en här hemma med då tigrar är populära även här...Kul att klä ut sig,skulle kanske göra något i vuxenstorlek en gång!